Arriba el final d'any, un 2010 en el que hem tingut de tot, més o  menys com sempre. I com també és habitual quan arriben estes dates  apareixen balanços i revisions del més vist, escoltat, llegit...
I enguany al ser final de dècada, ja no sols anàlisis d'any, sinó també de la dècada viscuda, com per exemple "El Ranking de la Década 2010" de La Sexta o aquest altre aparegut recentment a El País.
En este últim, es parla de quins productes audiovisuals han sigut els  que han triomfat al llarg de l'any. A l'article trobem que en la ficció  estatal, la triomfadora de la dècada ha sigut "Aquí no hay quien viva";  a les sèries estrangeres, els forenses de CSI; a l'animació, els que  han dominat estos deu anys han sigut "Los Simpson"; en quant als  documentals el més vist fou "Memoria de España"; en esports, a final de  l'Eurocopa entre Alemanya i Espanya, ja que el mundial de Sud-Àfrica no  entra en el recompte d'Egeda i finalment en cinema, la pel·lícula més  vista és "Pánico en el túnel".
Açò no deixa de ser una llista que es conforma mitjançant uns números  trets segons les audiències. Però de vegades costa de creure que segons  quins programes són els més vistos, un bon exemple és Telecinco amb la  seua programació al voltant de la seua inefable estrella.  És per això  que de vegades cal qüestionar-se estos números que ens aporten les  audiències i per això us recomane que visioneu aquest vídeo.
Perquè els números que s'extrauen de les audiències no podem dir que  siguen del tot fiables... sols hi ha 4500 audímetres (segon es diu en  aquest vídeo) i a l'estat Espanyol hi ha com uns 47 milions d'habitants.  El més fort de tot és que la vida d'un munt de persones depèn d'aquests  números i damunt no podem assegurar quina és l'audiència exacta d'un  programa.
I per a posar-vos algun exemple de les conseqüències que algunes  audiències negatives poden tindre, podem parlar de la desaparició del  canal de notícies CNN+. El tancament de la cadena  ve donat no sols per la poca audiència que puga tindre, sinó també per  la fusió amb Telecinco i els nous criteris empresarials que s'hauran  imposat, on segurament s'exigeix una rendibilitat major del canal.   Doncs fixeu-vos la importància que poden tindre les audiències que van a  fer que un canal desaparega, però clar la qüestió és ben senzilla, les  televisions viuen de la publicitat (en gran part). I com es ven la  publicitat més cara o més barata o com s'aconsegueixen més anunciants?  Aportant dades de les audiències, com per a demostrar la gent que et veu  diàriament i si partim de la base que aquest números... poden no ser  del tot exactes... doncs sembla una gran **tada això que ha passat amb  CNN+.
Doncs espere que aquest article us haja fet reflexionar una mica i  fer-vos pensar en estos temes del món audiovisual i les audiències i que  no sempre poden ser del tot exactes.
Espere també que aquesta haja sigut una bona dècada per a tots  vosaltres i que la pròxima que ara ve, iniciada pel 2011, siga encara  millor.
publicat a ARAMULTIMÈDIA 

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada