dimarts, 28 de desembre del 2010

Fer balanç

Arriba el final d'any, un 2010 en el que hem tingut de tot, més o menys com sempre. I com també és habitual quan arriben estes dates apareixen balanços i revisions del més vist, escoltat, llegit...

I enguany al ser final de dècada, ja no sols anàlisis d'any, sinó també de la dècada viscuda, com per exemple "El Ranking de la Década 2010" de La Sexta o aquest altre aparegut recentment a El País.

En este últim, es parla de quins productes audiovisuals han sigut els que han triomfat al llarg de l'any. A l'article trobem que en la ficció estatal, la triomfadora de la dècada ha sigut "Aquí no hay quien viva"; a les sèries estrangeres, els forenses de CSI; a l'animació, els que han dominat estos deu anys han sigut "Los Simpson"; en quant als documentals el més vist fou "Memoria de España"; en esports, a final de l'Eurocopa entre Alemanya i Espanya, ja que el mundial de Sud-Àfrica no entra en el recompte d'Egeda i finalment en cinema, la pel·lícula més vista és "Pánico en el túnel".

Açò no deixa de ser una llista que es conforma mitjançant uns números trets segons les audiències. Però de vegades costa de creure que segons quins programes són els més vistos, un bon exemple és Telecinco amb la seua programació al voltant de la seua inefable estrella. És per això que de vegades cal qüestionar-se estos números que ens aporten les audiències i per això us recomane que visioneu aquest vídeo.




Perquè els números que s'extrauen de les audiències no podem dir que siguen del tot fiables... sols hi ha 4500 audímetres (segon es diu en aquest vídeo) i a l'estat Espanyol hi ha com uns 47 milions d'habitants. El més fort de tot és que la vida d'un munt de persones depèn d'aquests números i damunt no podem assegurar quina és l'audiència exacta d'un programa.

I per a posar-vos algun exemple de les conseqüències que algunes audiències negatives poden tindre, podem parlar de la desaparició del canal de notícies CNN+. El tancament de la cadena ve donat no sols per la poca audiència que puga tindre, sinó també per la fusió amb Telecinco i els nous criteris empresarials que s'hauran imposat, on segurament s'exigeix una rendibilitat major del canal. Doncs fixeu-vos la importància que poden tindre les audiències que van a fer que un canal desaparega, però clar la qüestió és ben senzilla, les televisions viuen de la publicitat (en gran part). I com es ven la publicitat més cara o més barata o com s'aconsegueixen més anunciants? Aportant dades de les audiències, com per a demostrar la gent que et veu diàriament i si partim de la base que aquest números... poden no ser del tot exactes... doncs sembla una gran **tada això que ha passat amb CNN+.

Doncs espere que aquest article us haja fet reflexionar una mica i fer-vos pensar en estos temes del món audiovisual i les audiències i que no sempre poden ser del tot exactes.

Espere també que aquesta haja sigut una bona dècada per a tots vosaltres i que la pròxima que ara ve, iniciada pel 2011, siga encara millor.

publicat a ARAMULTIMÈDIA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada